Ryhmäliikunta

Aurinkopiha Spassa on tarjolla erilaisia ohjattuja ryhmäliikuntatunteja vartaloa tehokkaasti muokkaavasta kiertoharjoittelusta kehoa hellivään vesiliikuntaan. Ryhmien maksimikoko on 10 henkilöä, jolloin ohjaaja ehtii paremmin huomioida jokaisen osallistujan ryhmän tsemppaavasta hengestä tinkimättä. Ohjattu ryhmäliikunta sopii kaikentasoisille ja -kokoisille liikkujille etkä tarvitse aiempaa kokemusta. Joustavat vaatteet, sisätossut ja allasjumppiin uimapuku ja pyyhe riittävät varusteiksi hikipyyhkeen ja juomapullon lisäksi.

Tuntitarjontaa pääset katsomaan tuntikalenterista.

 

Ryhmäliikunta Syksy 2018

 

Tuntikuvaukset

Lue täältä minkälainen ryhmäliikunta sopisi juuri sinulle! 

Ladyjumppa

Ladyjumppa on hyvää perustreeniä mukavassa porukassa kaikille itsensä lady-ikäiseksi mieltäville. Tunnilla tehdään rauhallisia, kehoa avaavia liikkeitä sekä helppoa lihaskuntoharjoittelua, jossa keskitytään ennen kaikkea tärkeisiin kehon syviin tukilihaksiin. Laiteharjoittelua tunti ei sisällä, mutta välillä käytetään apuna mm. keppiä ja käsipainoja. Tunneilla edetään omassa tahdissa kehoa kuunnellen. Myös osallistujien toiveita otetaan huomioon ja halutessa voidaan pistää silloin tällöin vaikkapa tanssiksi!

Aamujumppa

Huomenta! Ihana tapa aloittaa viikonloppu yhdessä Aurinkopiha Spa ohjaajan kanssa! Kehoa herättelevä alkulämmittely tehdään yhdessä ohjaajan kanssa. Lihaskuntoharjoittelua vaihtelevalla teemalla.

Core+kehonhuolto

Core on keskivartalon hallintaa, koordinaatiota ja tasapainoa kehittävä tunti. Tunnin päätteeksi rauhoitutaan kehonhuollon pariin.

Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tunti kehittää liikkuvuutta, voimaa ja kestävyyttä ja  vahvistaa erityisesti kehon syviä lihaksia.

Yin Yoga

Yin Yoga perustuu pitkiin 1-5 minuutin asanavenytyksiin, joissa hengityksen avulla voidaan poistattaa kehon jännityksiä ja kiputiloja, saada lisää liikkuvuutta sekä lihaksiin että niveliin, laskea verenpainetta ja sykettä. Yin Yogassa pysytään koko ajan lattiatasolla.

Vinyasa Flow Yoga

Vinyasa Flow Yoga perustuu Hatha Yogaan, jossa hengitys vie liikettä eteenpäin asanasta toiseen virtaavin liikkein ja kussakin asanassa viivytään 1-5 hengityksen ajan. Yogassa tehdään seisoma-, tasapaino- ja lattiasarjoja, mitkä lisäävätkehon liikkuvuutta ja tuovat lihaksiin lisää voimaa.

 

Vesiliikunta

Ryhmäliikunta on tehokasta myös altaassa!

Aqua Suomipop

Kehoa hoikistava, kiinteyttävä ja monipuolisesti kehittävä vedessä tehtävä tunti, joka sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin jumppaajille. Koe vedessä liikkumisen teho ja riemu niveliä rasittamatta suomipopin tahtiin!

Aqua Mix

Aqua Mix on kattaus vaihtelevaa ja mukaansatempaavaa musiikkia. Liikkeissä vuorottelevat sykkeennosto- ja lihaskunto-osuudet sekä dynaaminen liikkuvuus. Sopii kaikentasoisille liikkujille.

Aqua Cirquit

Vedessä tehtävä kiertoharjoitus, jossa tehdään kolme kierrosta kehoa vahvistavia ja aerobista kuntoa parantavia liikkeitä hyvän musiikin tahtiin veden vastusta ja eri välineitä hyödyntäen. Hauskaa ja tehokasta!

Aqua Pulse

AquaPulse on 30 minuutin tehotreeni altaassa. Alkuverryttelystäjatketaan suoraan tehokkaaseen 20 minuutin treeniosuuteen, jossa liikutaan reippaaseen tempoon! Lopuksi palkitaan keho ja mieli loppujäähdyttelyllä.

Aqua Dance

Tunti etenee kappale kerrallaan mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Helppoja tanssillisia liikkeitä sisältävä tunti tuo hymyn huulillesi ja irrottaa sinut arjesta! Nauti, rentoudu ja heittäydy tunnelmaan!

Aqua Core

Tunnilla keskitytään kehonhallintaan ja keskivartalon lihasten harjoittamiseen – vahvistat sekä syviä että pinnallisia lihaksia. Välillä sykettä nostavat teho-osiot! Tunti soveltuu kokeneelle sekä vesiliikuntaan tutustuville.

Vesijumppa

Iloisessa vesijumpassa viihtyvät sekä aloittelijat että kokeneet vesiliikkujat, ja liikkeet voidaan soveltaa oman kunnon mukaan. Tunnin teema vaihtelee – välillä jumpataan välineitä hyödyntäen ja joskus tanssahdellen! Lisämausteina tällä tunnilla toimivat vaihtelevat musiikki-teemat. Vesijumppa-tunnilla on edullisia vaikutuksia mm. nivelten liikelaajuuksiin, lihasten kestävyysvoimaan ja kehon hallintaan. Lisäksi se rentouttaa ja virkistää.

Ohjattu Aikuinen ja lapsi- uimakoulu

Uinti on mukava harrastus koko perheelle. Aikuinen ja lapsi-uimakoulussa harjoitellaan kastumista, sukeltamista, hengitystekniikkaa, uinti- ja kellunta-asentoja, sekä ensimmäisiä uintiliikkeitä. Opitut taidot luovat pohjan uinnin oppimiseen. Tutkimalla lapsesi kanssa vesiympäristöä, kurkkimalla pinnan alle ja leikkimällä lapsesi kanssa hauskoja vesileikkejä edistät lapsesi uimaan oppimista. Kurssi sopii kolme vuotta täyttäneille, uimataidottomille lapsille (ei yläikärajaa) yhden tai kahden aikuisen kanssa. Aikuiset ja lapset käyttävät uimalaseja.
Ryhmään mahtuu 8 lasta. Tunnin kesto 30 minuuttia.

Perheuinti ( Valvottu )

Perheuintiin voit jäsenenä ottaa lapsen, puolison tai ystävän mukaan nauttimaan veden ja uimisen virkistävästä ja hyvää oloa lisäävästä vaikutuksesta. Lapset vain aikuisen valvonnassa altaisiin. Muistattehan peseytyä ennen altaaseen menoa.