Ryhmäliikunta

Aurinkopiha Spassa on tarjolla erilaisia ohjattuja ryhmäliikuntatunteja vartaloa tehokkaasti muokkaavasta kiertoharjoittelusta kehoa hellivään vesiliikuntaan. Ryhmien maksimikoko on kymmenen henkilöä, joten ohjaaja ehtii huomioida jokaisen osallistujan tsemppaavasta hengestä tinkimättä. Ohjattu ryhmäliikunta sopii kaikentasoisille ja -kokoisille liikkujille, etkä tarvitse aiempaa kokemusta. Joustavat vaatteet ja sisätossut sekä allasjumppiin uimapuku ja pyyhe riittävät varusteiksi – hikipyyhkeen ja juomapullon lisäksi.

Tuntitarjontaa pääset katsomaan tuntikalenterista

 

Tuntikuvaukset

Lue täältä, minkälainen ryhmäliikunta sopisi juuri sinulle! 

 

Aamujumppa

Huomenta! Ihana tapa aloittaa viikonloppu! Kehoa herättelevä alkulämmittely tehdään yhdessä ohjaajan kanssa. Sen jälkeen lihaskuntoharjoittelua vaihtelevalla teemalla.

Kehonhuolto

Näkemys liikkuvuusharjoittelusta on muuttunut. Faskioiden eli lihaskalvojen näkökulmasta katsottuna kehonhuolto yhdistää nyt myofaskiaalisen liikkuvuusharjoittelun, dynaamisen täsmävenyttelyn kireille lihaksille sekä liikehallintaharjoittelun ja faskiakäsittelyn pallolla. Mahdollisimman laajat liikeradat yhdistettynä hengitykseen vaikuttavat kokonaisvaltaisesti koko kehossa poistaen jännityksiä ja kireyksistä johtuvia kiputiloja. Lopputuloksena on kivuton ja liikkuva keho.

Yin Yoga

Yin Yoga sopii kireille, kankeille ja itsensä jäykäksi tunteville, koska se tuo kehoon joustavuutta ja elastisuutta. Se sopii kiireisille, koska se rauhoittaa ja vähentää stressiä. Yin Yoga sopii myös, jos haluat vain olla paikoillasi. Se sopii nykyajan kansantauteja sairastaville, koska se laskee verenpainetta, syventää ja hidastaa hengitystä sekä poistaa kipuja. Yin Yoga sopii ihan kaikille. Siinä työstetään kaikkein syvimpiä kudoksia: sidekudoksia, jänteitä ja niveliä. Kuuntelemalla omaa kehoa ja hengittämällä hitaasti ja pitkään pääset asanoissa yhä syvemmälle. Sinun pitää vain olla tekemättä mitään, hengittää ja antautua painovoiman vedettäväksi.

HIIT ( High Intensity Interval Training )

HIIT on vaihdellen kehonpainolla ja/tai vapailla painoilla tehtävä tehotreeni, joka kuormittaa kehoa kokonaisvaltaisesti ja monipuolisesti. Se on raskas, nopeasti kuntoa kohottava harjoitusmuoto. Tavoitteena on kehittää fyysisen kunnon eri osa-alueita (voima, liikkuvuus, nopeus, ketteryys, koordinaatio, aerobinen ja anaerobinen kestävyys, tasapaino ja motoriset taidot). Harjoittelu on intensiivistä itsensä haastamista.

Osallistuminen edellyttää sitä, että peruskunto ja perusliikkeet kuten kyykyt ja hypyt ovat hallussa. Jo parin kerran jälkeen voi tuntea, kuinka voima, syke ja kestävyys paranevat. Harjoitteissa voidaan hyödyntää joitakin helppoja välineitä kuten vastuskuminauhoja, käsipainoja, penkkejä, kahvakuulia…

Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tunti kehittää liikkuvuutta, voimaa ja kestävyyttä sekä vahvistaa erityisesti kehon syviä lihaksia.

 

Ryhmäliikunta on tehokasta myös altaassa:

Aqua Suomipop

Kehoa hoikistava, kiinteyttävä ja monipuolisesti kehittävä vesiliikuntatunti, joka sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin jumppaajille. Koe vedessä liikkumisen teho ja riemu niveliä rasittamatta suomipopin tahtiin!

Aqua Circuit

Vedessä tehtävä kiertoharjoitus, jossa tehdään kolme kierrosta kehoa vahvistavia ja aerobista kuntoa parantavia liikkeitä hyvän musiikin tahtiin veden vastusta ja eri välineitä hyödyntäen. Hauskaa ja tehokasta!

Aqua Pulse

AquaPulse on 30 minuutin tehotreeni altaassa. Alkuverryttelystä jatketaan suoraan tehokkaaseen 20 minuutin treeniosuuteen, jossa liikutaan reippaassa tempossa! Lopuksi palkitaan keho ja mieli loppujäähdyttelyllä.

Aqua Box

Tällä tunnilla kasvatat voimaa ja liikkuvuutta sekä nostat sykettä ja kehität kestävyyttä energisen musiikin tahdissa. Isket, lyöt ja potkit käyttäen veden vastusta tehostamaan harjoittelua. Poltat samalla kaloreita treenatessasi kohti erinomaista kuntoa!

Aqua Dance

Tunti etenee kappale kerrallaan mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Helppoja tanssillisia liikkeitä sisältävä Aqua Dance tuo hymyn huulillesi ja irrottaa sinut arjesta! Nauti, rentoudu ja heittäydy tunnelmaan!

Aqua Core

Tunnilla keskitytään kehonhallintaan ja keskivartalon lihasten harjoittamiseen. Vahvistat sekä syviä että pinnallisia lihaksia. Välillä sykettä nostavat teho-osiot! Tunti soveltuu sekä kokeneelle sekä vesiliikuntaan tutustuvalle.

Vesijumppa

Iloisessa vesijumpassa viihtyvät sekä aloittelijat että kokeneet vesiliikkujat. Liikkeet voidaan soveltaa oman kunnon mukaan. Tunnin teema vaihtelee – välillä jumpataan välineitä hyödyntäen, välillä tanssahdellen! Lisämausteina toimivat vaihtelevat musiikkiteemat. Vesijumpalla on edullisia vaikutuksia mm. nivelten liikelaajuuksiin, lihasten kestävyysvoimaan ja kehon hallintaan. Lisäksi se rentouttaa ja virkistää.

Vesijumppa Mix

Sisältää vaihdellen perusvesijumppaa sekä tehovesijumppaa, välineillä ja ilman välineitä.

Perheuintikurssi

Uinti on mukava harrastus koko perheelle. Ohjatussa perheuimakoulussa harjoitellaan kastumista, sukeltamista, hengitystekniikkaa, uinti- ja kellunta-asentoja, sekä ensimmäisiä uintiliikkeitä. Opitut taidot luovat pohjan uinnin oppimiseen. Tutkimalla lapsesi kanssa vesiympäristöä, kurkkimalla pinnan alle ja leikkimällä yhdessä hauskoja vesileikkejä edistät lapsesi uimaan oppimista. Kurssi sopii kolme vuotta täyttäneille, uimataidottomille lapsille (ei yläikärajaa) yhden tai kahden aikuisen kanssa. Aikuiset ja lapset käyttävät uimalaseja.
Ryhmään mahtuu kahdeksan lasta. Tunnin kesto on 30 minuuttia.